Maqolada ijtimoiy-gumanitar bilimlar sohasidagi kasbiy mahorat, o'z-o'zini takomillashtirish va shaxsiy o'zini o'zi rivojlantirish masalalariga bag'ishlangan tadqiqotlar tahlil qilinadi. Mualliflar bir qator tushunchalarni talqin qilishda qarama-qarshiliklarni aniqladilar, bu esa kasblar terminologiyasiga va kasbiy mahoratga ilmiy yondashuvlarni tizimli tahlil qilishni talab qildi. Tadqiqotning yangiligi kasbiylikni jismoniy tarbiya va sport sohasidagi mutaxassislarning hayot strategiyasini belgilovchi "ijtimoiy qadriyat" sifatida baholashdadir.
Tushuncha va atamalardagi o‘zgarishlarni tahlil qilishda tarixiy va mantiqiy-lingvistik usullardan foydalanildi. Xulosa qilinadiki, kasbiy strategiyalarni shakllantirish qisman sub'ekt tomonidan boshqariladi. Tahlil mutaxassisning hayotiy strategiyasini amalga oshirishga ta'sir qiluvchi omillarni aniqlashga imkon berdi: jismoniy va ma'naviy salomatlik, oila farovonligi, kasbiy o'sish va kasb nufuzi. Hayotiy strategiyalar ijtimoiy-demografik va yosh xususiyatlariga bog'liqligi aniqlandi, bu ularni o'z-o'zini anglash va muvaffaqiyatga erishish yo'nalishlarini tanlash sifatida talqin qilish imkonini beradi.