Zamonaviy maktabgacha ta’lim tizimi va uning sog‘lomlashtirish roli

Mualliflar

  • Rustam Kuzibayev
    Jismoniy tarbiya va sport bo‘yicha mutaxassislarni qayta tayyorlash va malakasini oshirish instituti Fаrg‘onа filiаli

Annotasiya

Zamonaviy maktabgacha ta’lim bolalarning rivojlanishida muhim ahamiyatga ega bo‘lib, ta’lim va sog‘lomlashtirish vazifalarini uyg‘unlashtiradi. Tizim asosini individual yondashuv, o‘yin faoliyati, har tomonlama rivojlanish va interfaol usullar tashkil etadi. Sog‘lomlashtirish ishlari jismoniy rivojlanish, muvozanatli ovqatlanish, chiniqtirish, kasalliklarning oldini olish va sog‘lom odatlarni shakllantirishni o‘z ichiga oladi. Bolalar salomatligini mustahkamlashga qaratilgan ota-onalar bilan hamkorlik muhim jihat hisoblanadi. Shunday qilib, maktabgacha ta’lim nafaqat bilim beradi, balki sog‘lom turmush tarzi asoslarini ham yaratadi.

Kalit so‘zlar:

o‘yin faoliyati jismoniy rivojlanish zamonaviy pedagogik yondashuvlar interfaol usullar

Bibliografik manbalar

Виниченко С. Н. и др. Роль плавания в системе оздоровительных мероприятий дошкольного образовательного учреждения //Мать и дитя в Кузбассе. – 2015. – №. 3. – С. 8-13.

Демина Т. А., Снегирева Н. В., Новикова О. Н. Формирование ЗОЖ у детей дошкольного возраста в процессе использования современных оздоровительных технологий //Вопросы педагогики. – 2018. – №. 6-1. – С. 64.

Жукова В. В. Особенности физкультурно-оздоровительной работы в дошкольных образовательных учреждениях //Психология, педагогика, языкознание: новые векторы развития. – 2022. – С. 35-38.

Митрофанова Г. Н., Полевкина Е. В., Шмидт М. Р. Влияние физкультурно-оздоровительной работы на коррекцию нарушений осанки у старших дошкольников //Научный поиск. – 2019. – №. 1. – С. 31.

Наумова Е. А. и др. Оздоровительная работа в детском саду //Народное образование Якутии. – 2021. – №. 2. – С. 78-81.

Петрова А. П. Оздоровительная гимнастика с элементами йоги для детей старшего дошкольного возраста //Труды Братского государственного университета. Серия: Гуманитарные и социальные науки. – 2017. – №. 1. – С. 226-229.

Плешанова А. Н., Митрофанова Г. Н., Ширшова Н. С. Аэробика как один из видов физкультурно-оздоровительной работы с детьми дошкольного возраста //Научный поиск. – 2016. – №. 3. – С. 21.

Тараненко Т. В., Дзундза А. И. Формирование основ здорового образа жизни дошкольников в процессе физкультурно-оздоровительной работы //Донецкие чтения 2020: образование, наука, инновации, культура и вызовы современности: – 2020. – С. 199-201.

Торикова Е. Ф., Ториков А. В., Магомедов Р. Р. Обучение детей дошкольного возраста скалолазанию в системе физкультурно-оздоровительной работы образовательной организации //Мир науки, культуры, образования. – 2018. – №. 2 (69). – С. 363-364.

Хилалова Н. А. Роль упражнений с футбол-мячами в формировании представлений старших дошкольников о конной езде и скачках в процессе физкультурно-оздоровительной работы детского сада //Дошкольное образование в современном изменяющемся мире: теория и практика. – 2020. – С. 186-190.

Шебеко В. Н. Ценностное отношение детей дошкольного возраста к физкультурно-оздоровительной деятельности //Профессионализм педагога: сущность, содержание, перспективы развития. – 2019. – С. 559.

Якубова М. М., Батукаев А. А., Мягтиев А. А. Применение оздоровительных и рекреационных технологий в учреждениях дошкольного образования //Актуальные вопросы теории и практики физической культуры и спорта. – 2021. – С. 416-422.

Nashr qilingan

Qanday qilib iqtibos keltirish kerak

Kuzibayev, R. (2025). Zamonaviy maktabgacha ta’lim tizimi va uning sog‘lomlashtirish roli. Sport Ilm-Fanining Dolzarb Muammolari, 3(1), 33–38. Retrieved from https://sport-science.uz/index.php/journal/article/view/216